Låt er inte luras !

i början av maj blev jag kallad till arbetsförmedligen. Där berättade dom för mig att jag skulle på en

"jobbpraktik"  som sen skulle leda till ett arbete efter två månader. Innan  praktiken blev jag kallad till en

anställing interjuv av cheften på Brandworld.  Sen efter bara en vecka fick jag ett samtal att praitken blev min . 

Det kändes roligt och spännande , Jag  började praktiken den 17 maj .

När jag kom till praktiken träffade jag chefen och arbetsförmedlaren igenom vilket schema jag skulle arbeta efter.

Sen gick vi igenom praktikens upplägg vilka olika sysslor som fanns att göra packa upp varor ,  kassa , hjälpa kunder och inventering.  Sen träffade jag övrig personal . 

Jag fick en nyckel  som användes för att komma in på lager och personal rum men den fick jag lämmna in varje

dag innan jag gjorde kväll. Många mornar när jag började klockan åtta så fick jag stå och vänta till klockan 9 på

chefen för att komma in .  Det kändes respektlös mot mig som var ny och allting.  Jag var här för att lära mig 

och då kom inte ens chefen i tid , men praktikanten gjorde det.  Jag tycker att punktlighet är viktigt i ett arbete.

En  morgon skulle vi börja klockan fem på morgonen för inventering , då anställde man flera extra personal för detta bland annat min bror . Dessa människor fick betalt för dom timmarna dom jobbade men jag praktikanten fick inte ens ett tack . jag fick jobba 8 timmar i sträck utan raster eller lunch . Man undrar vad chefen har för utbildning när det gäller arbetsmiljö och arbetstider . efter en sån dag mår man inte så bra att varken fått lön eller rast man håller man inte ett sånt företag så högt . 

Hela tiden frågade jag när jag skulle få lära mig att slå i kassan , det ända jag fick göra är att bara stå där och larma av varor och plocka i kassar . Nu var jag på chefen yttligare engång att jag ville prova slå i kassan och då sa han att jag skulle säga till personalen som stod i kassan , men jag fick ju bara slå in  ett fåtal varor , men det lär man ju sig ingenting på . 

Det jag gjorde mest på eget initsativ var att städa och ta rätt på skit både i personalmatsalen och toletten efter andra. Det kunde stå sopor i flera dagar och ingen brydde sig . Men inte heller för det fick jag ett tack för detta . Nu börjar praktiken närmnar sitt slut och jag ska ha ett möte med chefen och arbetsförmedligen , och där framkom att inte något arbate kunde ges till mig pågrund av ekonomin och att han inte hade mandat att bestämma detta för det högsta ledningen ( Så mycket chef var han inte ! Så jag undrade vad han var chef över ? ) . Men det dom vill erbjuda mig var en månadsprakitk till , men det tackade jag nej till , för jag kändes mig så lurad av denna chef och hans företag Brand World .

Jag träffade en tjej som började sin praktik där sammtidigt som mig och hon hade några års vana från andra klädesbutiker , det kändes så konstigt att en tjej men sån vana måste jobba gratis en månad för ett få ett jobb som var max 15 timmar i veckan i två månader . Detta företags  ( Brand World )  personalpolitik måste vara sämst i sverige . Vad jag fick reda på var att all personal tidigare har fått på provanställningar , detta känns kosntigt att man inte kan rekutera personal efter dreras kompitens.
Sen vill jag kräkas på dessa jävla borgare och deras politik , dessa pratik platser ger inga jobb  detta är bara för
att fixa till en bra statistik så man inte ser hur många i verkligheten är arbetslösa.
Så jag hoppas alla ni praktikanter lägger inte lägger era ruster på borgarna , detta är viktigt för våra jobb i framtiden .
Så ni praktikanter sluta era prakitker och skaffa er en yrkesutbildning istället , utan utbildning får
man inte ett riktigt arbete . Och tror inte att arbetsförmedligen skaffar arbete det måste ni göra själv !

SÅ LÅT INGEN LURA ER ATT TA EN PRAKITK PÅ BRAND WORLD !

SÅ TÄNK PÅ VILKA NI SKA RUSTA PÅ I HÖST .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0